Dezinfekce rukou nestačí, firmy mají proti Covidu v průměru zavedeny 2-3 opatření
Dezinfekce rukou nestačí, firmy mají proti Covidu v průměru zavedeny 2-3 opatření

Dezinfekce rukou nestačí, firmy mají proti Covidu v průměru zavedeny 2-3 opatření

25. září 2020

Po vypuknutí pandemie koronaviru firmy zavedly na svých pracovištích sérii opatření proti šíření nákazy. Dle našeho aktuálního průzkumu Hofmann Monitor šlo v průměru o 2 opatření ve firmách zaměstnávajících méně než 200 pracovníků a o 3 opatření ve společnostech s více než 500 zaměstnanci. Nejčastěji šlo o desinfekci na chodbách a toaletách, omezení styku mezi pracovníky, zakrývání úst a nosu rouškou či měření teploty při příchodu do práce. Přes prázdniny zaměstnavatelé od většiny opatření upustili, s příchodem září však opět přichází ke slovu.

Dle průzkumu, který v září mapoval situaci v českých firmách, vyplynulo, že za nejúčinnější opatření před zavlečením nákazy považují firmy dezinfekci rukou a prostor. Roušky označilo za účinné 37 % respondentů a omezení kontaktu mezi pracovníky 36 % účastníků průzkumu. Z opatření k omezení kontaktu mezi pracovníky firmy často jmenovaly oddělené směny, omezení počtu lidí na jednom pracovišti či v areálu firmy, změny v hromadném stravování, zákaz externích návštěv do firmy, preferenci práce z domova či bezkontaktní předávání dokumentů.

/download/36-kolik

/download/37-jaka


Celá řada firem nově nastavuje i pravidla pro pracovníky, u nichž je podezření na respirační nemoci. Některé firmy (38 %) posílají nachlazené zaměstnance k lékaři, jiné (37 %) nabádají své lidi, aby v případě, že se necítí dobře, nechodili do práce. Běžným jevem je i častější poskytování tzv. sick days, tedy dnů volna na zotavenou. Některé firmy pak přistoupily i k méně populárnímu rušení bonusů za docházku, protože tím chtějí předejít tomu, aby do práce chodili nemocní pracovníci. „Společným cílem všech firem je zamezit extrémním opatřením, ke kterým patří například celofiremní karanténa a s ní související pozastavení provozu, jak bylo běžné v průběhu jarní vlny pandemie,“ říká Gabriela Hrbáčková, ředitelka Hofmann Personal, a radí: „Opatření obvykle nejsou nijak organizačně náročná či nákladná, proto zaměstnavatelům doporučujeme přikročit k jejich zavedení v co největší míře, zvláště v těchto dnech, kdy pozitivních případů přibývá. Určitě se jim vyplatí poskytnout sem tam den na zotavenou navíc či vybavit pracovníky jednorázovými rouškami, než omezovat nebo dokonce pozastavovat provoz.“  

/download/35-co-s-nemocnymi

Řekněte si o podrobnější výsledky!

Zajímají Vás další výsledky Hofmann Personal Monitoru? Máte zájem o analýzy za firmy různé velikosti a zaměření? Chcete vědět, jaký vývoj v oblasti HR očekávají ostatní personalisté? Zavolejte na telefon 702 214 278 nebo napište e-mail na kontakt@hofmann-personal.cz a řekněte si o podrobnou studii z průzkumu.

O průzkumu

Hofmann Personal Monitor je unikátní výzkumný projekt, který realizuje výzkumná agentura B-inside (www.b-inside.cz) pro společnost Hofmann Personal. Projekt dlouhodobě a systematicky sleduje vývoj v oblasti recruitmentu a staffingu v Česku a přináší personalistům ve firmách zajímavé informace – benchmarky, postupy, které se personalistům osvědčují, pohledy na situaci na trhu a výhledy do budoucna.

Aktuální vlna průzkumu proběhla v srpnu 2020 na vzorku 206 respondentů z řad personalistů výrobních a logistických firem a společností z oboru obchodu a služeb. Šlo o organizace s více než 100 zaměstnanci.