Dovolená, připojištění nebo flexipass jsou tahounem mezi benefity

11. květen 2022

Na poli zaměstnaneckých benefitů dlouhodobě vedou finanční odměny, tedy různé peněžní bonusy, prémie, ale i 13. nebo 14. platy. Ty má podle průzkumů na výplatních páskách třetina zaměstnanců a uvítaly by je další dvě pětiny pracujících, kterým je zaměstnavatel neposkytuje. V průzkumu Hofmann Personal Monitor jsme se ale zaměřili na to, co kromě peněz na zaměstnance funguje a jaké další firemní výhody lidé ocení.

Dovolená, připojištění nebo flexipass jsou tahounem mezi benefityDovolená, připojištění nebo flexipass jsou tahounem mezi benefity

nbvcxssse.PNG

Z veřejně dostupných statistik víme, že dovolenou navíc poskytuje cca polovina větších podniků. Nejde tedy o samozřejmost. Tento benefit reflektuje stále sílící potřeby zaměstnanců na sladění osobního a pracovního života. To potvrzují také data z aktuální vlny Hofmann Personal Monitor. 34 % dotázaných personalistů uvedlo, že nejoblíbenějším nefinančním benefitem je právě dovolená navíc. Dalším tahounem v oblasti nefinančních benefitů je také penzijní nebo životní připojištění a různé benefit karty jako multisport nebo flexipass.

Firmy se předhání v benefitech. Aby se odlišily, lákají na masáže, ale i snídaně zdarma

Zaměstnanecké benefity dnes nabízí naprostá většina podniků. Jak se ale v této oblasti odlišují od konkurence? Zeptali jsme se personalistů, jestli mají v rukávech nějaké esa, která nabízí při náboru. Benefity, které nenabízí konkurence, poskytuje svým zaměstnancům cca čtvrtina dotázaných podniků. Za „konkurenční“ benefit personalisté nejčastěji označovali zvýhodněné firemní produkty či služby. Na druhém místě se umístily masáže, příspěvek na lázně, rekreaci či fitness a služby spojené s dopravou, kde personalisté nejčastěji zmiňovali příspěvek na pojištění vozidel, na tankování nebo parkování.

jtv.PNGujnn.PNG

Personalisté však jako konkurenční benefit vidí například i lidský přístup nebo rodinné firemní zázemí. Mezi dalšími konkurenčními benefity pak zaznělo například očkování proti chřipce, firemní chata, firemní oblečení, teambuildingy či zdarma snídaně, obědy i večeře.

Řekněte si o další výsledky!

Zajímají Vás podrobnější výsledky Hofmann Personal Monitoru? Chcete zjistit, jaké další benefity jsou mezi zaměstnanci oblíbené a kterými benefity se chtějí firmy odlišit od konkurence? Máte zájem o analýzy za firmy různé velikosti a zaměření? Chcete vědět, jaký vývoj v oblasti HR očekávají personalisté? Zavolejte na telefon 702 214 278 nebo napište e-mail na kontakt@hofmann-personal.cz a řekněte si o podrobnou studii z průzkumu.

O projektu

Hofmann Personal Monitor je unikátní výzkumný projekt, který realizuje výzkumná agentura B-inside (www.b-inside.cz) pro společnost Hofmann Personal. Projekt dlouhodobě a systematicky sleduje vývoj v oblasti recruitmentu a staffingu v Česku a přináší personalistům ve firmách zajímavé informace – benchmarky, postupy, které se personalistům osvědčují, pohledy na situaci na trhu a výhledy do budoucna. Aktuální vlna průzkumu proběhla v únoru 2022 na vzorku 241 respondentů z řad personalistů ve firmách s 200 - 499 zaměstnanci.