Employer branding: dejte vaší firmě konkurenční výhodu

13. říjen 2021

Tuzemské společnosti v posledních letech trápí dlouhodobý nedostatek kvalifikovaných dělníků. Jedním z důvodu je i to, že lidé jsou ve svých aktuálních zaměstnáních relativně spokojení a nemají potřebu je měnit. A pokud ano, pak si své budoucí místo mohou vybrat z mnoha aktuálních nabídek. Je proto potřeba uvažovat, jak může firma jako zaměstnavatel získat konkurenční výhodu.

Employer branding: dejte vaší firmě konkurenční výhoduEmployer branding: dejte vaší firmě konkurenční výhodu

Z letošního průzkumu Hofmann Personal Monitor vyplynulo, že v méně než pětině případů funguje na nábor nových pracovníků finanční bonus nebo startovací prémie ke mzdě. A naopak, nejvíce se vyplácí osobní doporučení od stávajících zaměstnanců. Tento aspekt přitom do značné míry závisí na funkčním employer brandingu, tedy pověsti organizace mezi potencionálními uchazeči.

/down/dopo.png

Uchazeči o zaměstnání dnes věnují větší pozornost image zaměstnavatelů a podnikové kultuře než v minulých dekádách. Nyní je proto důležitější než kdy jindy přehodnotit osvědčené postupy pro strategii budování značky zaměstnavatele.

/down/gvfgrg.png

„Personalisté vědí, že pověst firmy je důležitá. Bohužel v mnoha případech zůstává jen u tohoto „vědění“ a podnik neumí tento aspekt navenek komunikovat. V inzerátech zaznívají klišé jako „dobré pracovní prostředí“ nebo „příjemný kolektiv“. To ale nestačí. Důležitá je celková dlouhodobá komunikace s veřejností a potenciálními uchazeči. Skvělé možnosti nabízí sociální sítě, slovní reference od stávajících zaměstnanců, dny otevřených dveří apod.," uvádí Eva Hajdíková, specialistka agentury Hofmann Personal.

Ukázat svou konkurenční výhodu ve formě dobře fungujícího firemního prostředí a pověsti organizace bude i do budoucna velmi důležité. Uchazeči totiž chtějí více než jen popis pracovní pozice. Stále častěji vyhledávají hodnocení společnosti a recenze stávajících zaměstnanců, ptají se svých známých, hledají na sociálních sítích, a i při pracovních pohovorech jejich otázky častěji směřují k celkovému pracovnímu prostředí. Při budování značky zaměstnavatele však platí, že pověst se nedá vybudovat přes noc a obecná tvrzení bez autenticity nepomohou. Práce na employer brandingu proto musí být dlouhodobá a systematická.

Víte, jak budovat dobrou značku zaměstnavatele? Inspirujte se našimi tipy:

  • Výběr zaměstnanců - myslete na to, že vaši zaměstnanci prezentují vaši značku. Seznamte je s filozofií vaší společnosti, hodnotami a firemní kulturou.
  • Interní komunikace - informujte zaměstnance o důležitých krocích v podniku, aby si byli vědomi toho, že jsou podstatnou součástí týmu. Spokojení zaměstnanci budou navíc zvyšovat pozitivní reference o vaší firmě.
  • Krizová komunikace - mějte připravený plán krizové komunikace směrem k zaměstnancům i klientům. Nejhorší reakcí na krizi je totiž mlčení.
  • Společenská odpovědnost - nepodporujte bezmyšlenkovitě každý charitativní projekt, ale integrujte sociální a ekologická hlediska do vašich každodenních aktivit a strategie firmy.
  • Online reputace - pravidelně na internetu sledujte názory na vaši společnost, aktivně budujte svoji značku na svých stránkách i sociálních sítích a reagujte na komentáře a recenze.

Řekněte si o další výsledky!

Zajímají Vás další výsledky Hofmann Personal Monitoru? Máte zájem o analýzy za firmy různé velikosti a zaměření? Chcete vědět, jaký vývoj v oblasti HR očekávají personalisté? Zavolejte na telefon 702 214 278 nebo napište e-mail na kontakt@hofmann-personal.cz a řekněte si o podrobnou studii z průzkumu.

O projektu

Hofmann Personal Monitor je unikátní výzkumný projekt, který realizuje výzkumná agentura B-inside (www.b-inside.cz) pro společnost Hofmann Personal. Projekt dlouhodobě a systematicky sleduje vývoj v oblasti recruitmentu a staffingu v Česku a přináší personalistům ve firmách zajímavé informace – benchmarky, postupy, které se personalistům osvědčují, pohledy na situaci na trhu a výhledy do budoucna. Aktuální vlna průzkumu proběhla v srpnu 2021 na vzorku 239 respondentů z řad personalistů výrobních, velkoobchodních a logistických firem. Šlo o organizace s více než 100 zaměstnanci.