Prodej není sprosté slovo – školení obchodních dovedností
Prodej není sprosté slovo – školení obchodních dovedností

Prodej není sprosté slovo – školení obchodních dovedností

26. srpen 2019

Nedávno proběhlo vstupní školení v rámci plánového cyklu se zaměřením na obchodní dovednosti.

Cílem je se potkávat na pravidelné bázi a sdílet know-how napříč všemi našimi pobočkami.

„Předávat si vzájemné zkušenosti formou worshopů, zamýšlet se nad konkrétními příklady a využívat praktické ukázky k řešení konkrétních situací vnímáme jako mnohem přínosnější nástroj k rozvoji našich kolegů, než skupinová školení formou výkladu “ prozradila Kateřina Zázvorková – moderátorka worshopu.

Seniorští kolegové si uvědomují, že obchod a prodej není mezi recruitery vnímán zcela pozitivně.

Proto hlavním cílem workshopu bylo odprostit kolegy od vnímání prodeje jakožto něčeho negativního. Potřít předsudky ze slova prodej, který bývá vnímán mnohdy jen ve spojitosti s „podomním prodavačem “ a nátlakovými prodejními technikami. A naopak obrátit pohled zúčastněných směrem k řešení a naplňování potřeb klientů.

 

Proč si myslíme, že by měli recruiteři umět prodávat?

Představování pozice kandidátovi a předávání informací o našich klientech je také prodej. To si mnozí recruiteři ani neuvědomují. Chceme-li „prodat “ kandidátovi pozici, musíme dbát na jeho individuální potřeby a představy o jeho budoucím zaměstnání.

A podobně je to i se získáním nových klientů pro další personální služby a produkty.

Kolegové tak byli postupně zapojování do praktických modelových situací, vystavováni opakujícím se otázkám klientů tak, aby získali jistotu v argumentaci a zdravou sebedůvěru.

 

S jakými dojmy kolegové z worshopu odcházeli?

Komornější ráz setkání hodnotí velmi pozitivně. Vybízelo k diskusi, otevřenosti a interakci. Pohled seniorských kolegů na prodej je přinutil k zamyšlení, vnímat nabízení personálních služeb trochu z jiného úhlu pohledu.

Zadostiučinění pro moderátory je zpětná vazba, že nyní se již kolegové do takové míry neostýchají oslovit zajímavého klienta a zjistit, zda budeme moci být, v rámci řešení jeho personálních potřeb, prospěšní.

Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se příště.