Změna pracovního prostředí pomůže snížit fluktuaci

15. leden 2021

Pracovní prostředí, to není jen vybavení kanceláří nebo výrobního provozu, ale i atmosféra, která na pracovišti vládne, a způsob, jakým vedení komunikuje se svými zaměstnanci. Jak pracovní prostředí kultivovat, aby motivovalo lidi ke kvalitní práci a zajistilo jejich pohodu, spokojenost a loajalitu? Přinášíme několik tipů.

Změna pracovního prostředí pomůže snížit fluktuaciZměna pracovního prostředí pomůže snížit fluktuaci

„Ne zřídka se ve firmách setkáváme s nezdravým, často až toxickým pracovním prostředím. Jeho známkou je nejčastěji špatná a nedostatečná komunikace, nedostatek rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem a upřednostňování obchodních výsledků na úkor spokojenosti a duševního zdraví zaměstnanců. Naštěstí řada firem má vůli situaci změnit a intenzivně na tom pracuje,“ říká ředitelka personální agentury Hofmann Personal Gabriela Hrbáčková a dodává: „Zaměstnanci ve všech odvětvích potřebují především dostat prostor, a to nejen ten fyzický v podobě vhodného pracovního místa a soukromí, ale také pro vyslovení vlastních nápadů a názorů. Základem úspěchu je vnímat své zaměstnance jako součást týmu, nikoli jen jako obchodní nástroje.“

Pokud chcete zlepšit pracovní prostředí svých zaměstnancům, zaměřte se např. na tyto čtyři body:

1. Hledejte týmové hráče

Úspěšné podniky vědí, že pozitivní pracovní prostředí začíná najímáním správných lidí. Hledejte takové zaměstnance, kteří s ohledem na svou pozici dokáží přemýšlet jako týmoví hráči a nehledají pouze individuální úspěchy.

2. Přemýšlejte nad osvětlením

Osvětlení hraje zásadní roli ve výkonu a pracovníků. Vystavení přirozenému světlu zlepšuje náladu, energii a duševní zdraví, což výrazně ovlivňuje produktivitu práce. Pokud není možné zajistit dostatek přirozeného světla, využijte nejen zářivku, která osvítí velkou plochu, ale také bodové světlo či doplňkovou stolní lampu. Roli hraje nejen intenzita světla, ale také jeho barevné tóny.

3. Myslete i na pohodlí

Příjemnou atmosféru můžete podpořit také vhodným pracovním vybavením. Nejen kanceláře, ale i výrobní provozy by kromě samotného pracovního místa měly myslet i na prostor pro odpočinek a relaxaci. Relaxační zóny slouží především k odreagování se od intenzivní a soustředěné práce a podporují výkonnost zaměstnanců.

4. Komunikujte

Komunikace mezi vedením a zaměstnanci je dalším důležitým bodem. Špatná komunikace se zaměstnanci v podobě nízké informovanosti či nadřazeného jednání může mít fatální důsledky. Zaměstnanci by měli být svými nadřízenými především motivováni. Samotní manažeři by však také měli být otevření diskuzi a zpětné vazbě.

/down/blog-zlepsete-pracovni-prostredi.png

Newsletter

Chcete-li pravidelně dostávat informace o aktuálním vývoji nezaměstnanosti a dalších novinkách z pracovního trhu a HR, odebírejte náš zpravodaj HOFMANN NEWS! Stačí kliknout na odkaz a vyplnit svůj mail: http://eepurl.com/g8gcBb