Zvládněte (pod)zimní únavu v práci: Tipy pro získání energie i dobré nálady

22. listopad 2023

S podzimem a zimou přichází nejen krátké dny a ochlazování, ale také únava a šedivé nálady. Oslabený imunitní systém a nedostatek energie nám často brání v plnění našich povinností. Jste s nástupem podzimu více unavení? Pociťujete nezájem o aktivity i menší produktivitu? Můžete si snadno představit celý den strávený v posteli? Toto vše má na svědomí podzimní únava, kterou zažívá většina z nás. Projděte si s námi tipy, jak proti ní úspěšně bojovat a překonat ji.

Zvládněte (pod)zimní únavu v práci: Tipy pro získání energie i dobré náladyZvládněte (pod)zimní únavu v práci: Tipy pro získání energie i dobré nálady

Naslouchejte tělu 💤

S přechodem z léta na podzim, kdy slunečního svitu ubývá a teploty kolísají, je přirozené pociťovat únavu, nedostatek energie i trochu smutku. Nejlepší je přijmout podzimní únavu jako součást přirozeného cyklu. Když jste unavení, dejte si odpočinek, spěte, relaxujte a naberte potřebnou energii. 

Pokud vám tělo říká, že potřebuje dobít energii, dejte mu to, co potřebuje, a nebraňte se odpočinku. Pravidelnost ve spánku je klíčová, snažte se jít spát a vstávat ve stejnou dobu během týdne. Tím si tělo vytvoří pevný režim, což přispěje ke kvalitnějšímu spánku a celkovému odpočinku.

Buďte aktivní 🏃

Fyzická aktivita dodává tělu velkou dávku energie. Během pohybu se odpojíte od šedých myšlenek, zažijete příjemný pocit, že se staráte o své tělo, a zároveň uvolníte hormony, které podporují pocit štěstí a pohody. Vyrazte na procházku, cvičte nebo se účastněte skupinových aktivit, jako je zumba, tanec, jóga nebo spinning. Vydejte se na kulturní nebo společenské akce, jako jsou kino, koncerty, festivaly nebo občasná návštěva restaurace. Aktivní trávení podzimních dní nabízí mnoho možností, záleží na vašich preferencích.

Relaxujte 🍵

Po práci navštivte saunu, vířivku nebo si dopřejte masáže pro uvolnění těla a mysli. 

Pro dosažení uklidnění v domácím prostředí můžete využít čajů z meduňky, třezalky nebo rozmarýnu či jiných bylin. Vytvořte si doma příjemnou atmosféru - obklopte se hřejivými dekami nebo pletenými ponožkami, vezměte si oblíbenou knihu a ponořte se do čtení. Celkovou pohodu můžete umocnit využitím hřejivých vůní v aromalampách. 

Zvolte zdravou stravu 🥕

Správná životospráva zahrnuje pravidelný spánek, pohyb a stravování bohaté na vitamíny a minerály. Omezte používání telefonů a sociálních sítí, zejména před spaním, pro kvalitnější odpočinek. Vyvarujte se nezdravým potravinám a upřednostňujte čerstvé potraviny. Z ovoce nesmí chybět jablka, hrušky a švestky. V kuchyni vyzkoušejte kořenovou zeleninu, jako jsou cukety, dýně, květák, kapusta, červená řepa, zelí, brambory a batáty. 

Nezapomeňte na polévky, luštěniny a kvalitní obiloviny. Rovněž byste měli zahrnout do stravy vlašské ořechy, které poskytnou zdravé tuky, zinek a vitamíny pro posílení imunitního systému. Pokud se vám nedaří zajistit dostatečný přísun vitamínů a minerálů zdravou stravou, obraťte se na potravinové doplňky. 

Detoxikace organismu 🌿

Rozšiřte svůj jídelníček o bylinné a detoxikační čaje, vlažnou vodu s citronem, již zmíněné polévky, pečenou nebo vařenou kořenovou zeleninu pro očištění těla, luštěniny, vařené nebo sušené ovoce a různé druhy ořechů. Omezte konzumaci alkoholu, abyste poskytli svým játrům příležitost k odpočinku, a snažte se vypít minimálně 2 litry vlažné neperlivé vody denně, což vám pomůže nastartovat činnost ledvin.

Snažte se omezit stresové situace a nahradit je příjemnými aktivitami. Věnujte čas činnostem, které vás naplňují radostí, a pečujte o své pozitivní myšlení. Odbourejte stres, objevujte nové radosti a dejte svému tělu i mysli to, co potřebují.

Newsletter 📧

Chcete-li pravidelně dostávat informace o aktuálním vývoji nezaměstnanosti a dalších novinkách z pracovního trhu a HR, odebírejte náš zpravodaj HOFMANN NEWS. Stačí kliknout na tento odkaz a vyplnit svůj email.